Pelgrim MAG694RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pelgrim MAG694RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

ac schalk 28-10-2020

revieuw pelgrim combi magnetron

Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

binnen garantie termijn een ventilator kapot en na 4 jaar kapotte magnetron functie en de oven warmt niet op tot gevraagde temperatuur.

schoonmaken gaat zeer matig met genoemde functie

Minpunten

• duurzaamheid
  • schoonmaak functie

Officiele reactie van Atag 29-10-2020

Beste AC Schalk,

Hartelijk dank voor het delen van uw mening. Wat vervelend om te vernemen dat er al verschillende defecten zijn ontstaan. Ik neem aan dat je hiervoor wel onze service afdeling hebt benaderd?
Ik hoop dat alles snel weer naar behoren werkt.

Groet Heidi
Webcareteam Pelgrim

Ruud 17-11-2018

Het instellen is een drama

Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Als je eenmaal het juiste programma gekozen hebt is er geen vuiltje aan de lucht. Voor het zover is blijft een ergernis. De instellingen zijn zéér klantonvriendelijk. Handleiding erbij helpt niet altijd; het blijft allemaal heel onduidelijk en onlogisch. Cijfer: een 2. Oh, de aan- en uittoets is zo goed als onzichtbaar. We hebben de toets maar met tipp-ex aangegeven. Om er nou steeds een zaklantaarn bij te pakken :-)

Pluspunten

• uiteindelijk werkt alles

Minpunten

• bediening
  • aan- uittoets veel te onopvallend

Officiele reactie van Atag 19-11-2018

Goedemorgen Ruud, allereerst bedankt dat je de moeite heb genomen om een review te plaatsen. Het is vervelend dat de bediening/instelling als klantonvriendelijk worden ervaren. Graag willen wij even met je meekijken . Zou je NAW-gegevens inclusief het volledige artikelnummer van je combimagentron wilen mailen naar webcare@atagbenelux.com . Groet Claudia Webcare team Pelgrim.

Jasper 29-04-2016

niet kopen

Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Nu 1,5 jaar in ons bezit. We wachten nu op de 4de reparatie afspraak. Altijd 3 weken wachten en steeds dezelfde klacht. Display defect waarschijnlijk door warmte. Ook de frontjes van de keukenlastjes haan.in rook op. Pelgrim/Atag is niet thuis bij service. Gewoon een maandagmorgen oven gekocht. Pelgrim verkoopt maar levert geen service!

Anoniem 20-12-2013
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Net de combi-oven ingebouwd. En gelijk appelflappen gebakken als eerste gebruik (half uur op 200 graden). Nadat de oven minder dan een uur heeft aangestaan zijn de omringende frontjes (lade en apothekerskastje) beginnen te smelten (fineer laat los en krimpt). Meteen daarna met Pelgrim gebeld. Hun advies: laat de Pelgrim-monteur komen, die checkt of het apparaat goed werkt (hun norm). Mocht dat zo zijn, dan zijn de kosten voor u! De voorrijkosten zijn 61,50, per 10 minuten: 13,60 (voor het voorverwarmen ben je dus al 25 euro kwijt). Kortom je bent al 100 euro lichter om de monteur te laten zeggen dat het apparaat volgens Pelgrim werkt. Het zal in dat geval aan de keukenkastjes liggen..... Dat die de afgelopen 10 jaar nergens last van hebben gehad met een andere combi-oven er in vind ik zelf opvallend!

hott 04-10-2013
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Gisteren bij een plaatselijk keukenbedrijf als openingsaanbieding gekocht en direct meegenomen voor €499,-.
Werkt goed, is stil en zeer makkelijk in te stellen. Nadruk ligt op de oven.
Lekker veel ruimte 42 liter en vierkant van binnen.
Vorige was een Siemens waarvan alleen het magnetron gedeelte nog deed, was aan vervanging toe.
Inbouwmaat is standaard dus je schuift hem er zo in. Is alleen stuk zwaarder dan de Siemens.
Je kunt dezelfde ook als Atag krijgen. Pelgrim en Atag laten deze combi door Samsung maken, dus het is eigenlijk een Samsung (type: FQ315S002/BWT). Zelfs de knoppen zitt
Handleidingen zijn in meerdere talen meegeleverd en duidelijk van opzet.
Zelfs het originele Samsung boekje (in het Engels) betreffende de veiligheidszaken zit erbij.
Kan niet anders zeggen dan dat deze combi goed bevalt.

Peter56 07-10-2013

Bedankt voor deze review. Waar was die aanbieding, en geldt die nog steeds?

stippeter 09-12-2013

Bij welk keuekenbedrijf was dit

pblom1972 18-06-2013
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Prima magnetron hoop er veel plezier van hebben. Je moet zeker de gebruiksaanwijzing lezen om het apparaat goed te begrijpen en te bedienen. Maar als je dat eenmaal een paar keer hebt gedaan is de bediening vrij eenvoudig. Alleen de tijdsaanduiding van de oven gaat in uren ipv minuten dus daar moet je goed naar kijken. Verder zijn er een hoop mogelijkheden die nog niet ontdekt zijn maar die ik in de toekomst zeker zal gaan uitproberen.

wouterF 29-04-2013
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Het is een aardig apparaat en voor een magnetron i.c.m. oven goed qua grootte en functies. Na 3 jaar en 3 maanden in 2-persoons huishouden in gebruik echter is de onze volledig (zowel magnetron als oven) ingestort en compleet afgeschreven. Onduidelijk wat reparatie gaat kosten, maar met voorrijkosten, E 14,- per 10 minuten en nog onderdelen gaat dat duur worden. De winkel Nijhof in Baarn wil ook geen gedeeltelijke coulance op reparatie betalen. Nooit meer een Pelgrim of Atag.

FerryDH 09-11-2012
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Combi-oven zojuist geplaatst. Het is een lekkere ruime oven met veel mogelijkheden. Het voorverwarmen gaat lekker snel binnen enkele minuten op 200 graden. Hij is lekker stil en ok het afkoelen duurt slechts enkele minuten. Echt heel blij blij mee! Zeker voor deze prijs gewoon een goede degelijke oven.

fambiemans 27-09-2012
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

onze vorige combi oven/magnetron was na 12 jaar aan haar eind. via kieskeurig terecht gekomen bij deze 47 liter pelgrim. pluspunt is dat de bediening aan de bovenkant zt, waardoor je een breede ovenschaal of twee kleine tegelijkertijd erin kwijt kunt. de bediening is eenvoudig, hoewel ook hier geldt dat je de gebruiksaanwijzing het beste een keer goed doorleest. daarin staat oa ook dat de witte bakplaat bij de magnetron functie hoort en niet het rooster. ons testgerecht hele kip met combi is goed gelukt. In drie kwartier een heerlijk bruine kip! Deze oven is wat ons betreft een uitstekende keuze qua prijs/kwaliteit.

bernd schuster 20-06-2012
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Gemakkelijk te bedienen en met vele mogelijkheden.
Oven werkt erg goed en hij ziet er ook nog eens mooi uit. Wij zijn zeer tevreden met onze aankoop.
Duurzaamheid is eigenlijk nog nvt want we hebben hem nog maar 2 weken.

Peter56 31-12-2012

Ik las een andere review (niet op Kieskeurig) dat het emaille aan de binnenkant vaak kapot gaat, losspringt door de hitte. Hebben anderen deze ervaring ook?

Berend 1970 29-04-2015

Wij hebben de combi oven nu bijna 3 jaar en hij doet het perfect. Alles werkt nog goed.

Yet 14-02-2012

---------- update review, 14-02-2012 ----------
We hebben dit apparaat inmiddels een paar jaar in bezit. Hij is ingebouwd boven een solo oven, dus van warmte naar beneden hebben we geen last.
Wel zagen we op een gegeven moment dat er aan de zijkant van onder teveel warmte naar opzij werd afgevoerd waardoor het kastdeurtje ernaast bobbels in de folie kreeg. Daarop heb ik de klantenservice van Pelgrim gebeld en die heeft mij (na enig aandringen) langere inbouwstrips gestuurd waardoor er geen warmte meer naar opzij kon ontsnappen. Probleem opgelost.

Over de oven zijn we redelijk tevreden, maar met de magnetron hebben we wat moeite. Als eerste omdat de laagste standaard instelling 1 minuut is. Dat is 10x te veel voor het ontdooien van een snee brood. Bovendien lukt het niet goed om bijv. een zakje popcorn klaar te maken. Daarvoor voldeed onze vorige magnetron met draaiplateau een stuk beter.

---------- 1e review, 16-05-2011 ----------
We hebben deze combi gekocht als vervanger voor onze Philips, die de geest gaf. Daarvoor hebben we 15 jaar een Sharp gehad, en die missen we nog steeds.
Dit is echter een grote misser. Allereerst kun je er niet fatsoenlijk iets in opwarmen met de magnetronfunctie. Aan de ene zijde wordt het dan kokend, terwijl de andere zijde koud blijft. (kwestie van een draaiplateau gewend zijn waarschijnlijk maar moeilijk blijft het wel). In ons huis echter wel een onoverkomelijk probleem want de kinderen maken graag een pak magnetronpopcorn klaar en dat kan dus niet meer.
Wat ik nog erger vind: De zijkant van de oven wordt dermate warm dat de folie van de apothekerskast ernaast aan het smelten is gegaan. En echt niet omdat we zo lang de oven gebruiken (daar hebben we een solo oven voor) maar van de 10 minuten die broodjes erin liggen bijvoorbeeld! De ovenfunctie kunnen we dus alleen gebruiken als de kasten naast de apparatenkast (waar deze combi dus in staat) open staan. Vergeten we datm dan kost dat ons de keuken...
Overigens zit onze solo-oven onder de combi in dezelfde apparatenkast en hebben we nog nooit dit probleem daarmee gehad!

Kortom: Deze combi vinden we geen succes. Niet als magnetron (wie heeft ooit bedacht dat de minimum tijd voor instelling een minuut is??? Een snee brood ontdooien kost 10 seconden!) en niet als oven, want de bescherming van de naastgelegen keukendelen is onvoldoende gewaarborgd en dat is niet handig als je een inbouw apparaat levert.

Liesbeth61 25-07-2012

als je magnetron aanzet staat hij inderdaad op 1 min, dan kun je met de draaiknop terugdraaien per 10 sec.

Moni1970 16-02-2012

Wij willen dit model misschien aanschaffen, maar op de site van Pelgrim staat dat de introductie van dit type in 2012 is.
Toch al diverse reviews van 2010 en 2011??
Hoe kan dit?

metz 31-08-2011
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Ik wil de negatieve reviews even van tafel vegen! wij hebben deze combi-oven/magnetron nu 2 weken en hij bevalt prima! Het keukenkastje ernaast wordt absoluut niet heet maar hooguit lauw (let eens op de kwaliteit van je keuken...), de magnetron is gewoon per 10sec in te stellen (hoe kom je erbij dat het alleen per 1 minuut in te stellen is!! Lees het boekje eens goed). en hij koelt gewoon normaal na. De oven doet het super, veel keuzemenu's en lekker groot, qua inhoud. Het uiterlijk is ook strak en mooi. Je kunt deze dus gerust kopen! Pelgrim is zoiezo een goed merk.

Bink5 12-12-2010
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Oven en magnetron werken op zich zeer goed. Duurzaamheid is echter hopeloos. Wij hebben op dit moment binnen één jaar de derde oven (wel onder garantie). Iedere keer weer laat de emaile laag aan de binnenzijde van de oven los (bodemplaat). Probleem is bij de importeur bekend.

teakeboogaard 29-05-2010
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Ook zojuist deze combi aangeschaft met een scherpe prijs van i-kook.

Prima ding zo lijkt het nu.
Even wat reacties om de review hieronder:

* ja, de piep is vrij zacht. Prima in een open keuken, maar ik kan me voorstellen dat hij bij een dichte keuken niet te horen is in de andere kamer. Gelukkig herhaalt de oven zijn piepje een aantal keren na enkele minuten als reminder.

* De magnetron werkt inderdaad in seconden (per 10), en de oven in minuten. Logisch ook, immers, een oven moet veel langer gebruikt kunnen worden dan een magnetron. Als het allebei minuten waren kon je de magnetron niet goed instellen, en als het allebei seconden waren kon je de oven niet goed instellen, of je moest hééél lang aan het knopje draaien.

* Het voorverwarmen: staat inderdaad NIET in de gebruiksaanwijzing, maar blijkt gelukkig heel eenvoudig te zijn;
- zet de oven aan op 'oven'
- stel GEEN tijd in, maar ga gewoon de temperatuur instellen.
- druk op start.
De oven verwarmt nu voor naar de ingestelde temp, en piept zodra hij deze bereikt heeft.

JPJensen 30-04-2010
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

DEze oven gekocht als vervanging van een Siemens. We hebben hem nu een aantal maanden en zijn niet tevreden over dit apparaat. Er zitten veel functies op die we nooit nodig hebben. Basale dingen die goed zouden moeten zijn werken onvoldoende. Oventijden kunnen alleen in minuten worden ingesteld. De magnetron werkt in seconden. Verwarrend en telkens weer nadenken: zijn het nu minuten of seconden. De volgorde van instellen is onhandig. Eerst temperatuur, dan tijd en dat gaat van links naar rechts in plaats van van rechts naar links (waar we in de Westerse wereld aan gewend zijn). Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de oven moet voorverwarmen en wanneer hij dan op temperatuur is. Als de ingestelde tijd af is, geeft de oven een alarm. Dit is echter zo zacht van volume en zo kort dat ik het bijna nooit hoor. Moet apart een keukenwekker gebruiken. Al met al valt het behoorlijk tegen.

Rinus Bos 27-09-2008
Geschreven voor: Pelgrim MAG694RVS

Maand in gebruikt; prima oven. Zeer voordelig gekocht bij lokale keukenleverancier als vervanging voor oude Siemens. Meer dan genoeg functies